“ראש הפירמידה”: חברת פרומדיס ניהלה את פרשת רופאי הקנאביס?

המשטרה טוענת כי ג"ש, אם חד-הורית מנס ציונה בעלת חברת "פרומדיס" המגדירה עצמה כ"המרכז הישראלי למימוש זכויות קנאביס רפואי", היא העומדת ב"ראש הפירמידה" של הארגון שלכאורה ניפק אלפי רישיונות קנאביס רפואי ללא הצדקה רפואית ובעבור מיליוני ש"ח באמצעות רופאים שגם הם נעצרו הבוקר בפשיטת משטרה על בתיהם

ג”ש (השם המלא שמור במערכת), אם חד-הורית בת 40 לילד בן 4, תושבת נס ציונה, היא העומדת על פי חשד המשטרה מאחורי רשת הרופאים שנחשפה הבוקר ועל פי החשד ניפקו לכאורה רישיונות קנאביס רפואי לאלפי ישראלים ללא הצדקה רפואית, בתוך 24 שעות, ובתמורה לאלפי שקלים שהגיעו לסך כולל של כ-17 מיליון ש”ח במצטבר.

ג”ש היא הבעלים (100%) של חברת פרומדיס (Promedis), שהוקמה בשנת 2020 ומגדירה עצמה בתואר “המרכז הישראלי למימוש זכויות קנאביס רפואי”. היא מתמקדת בשירותי תיווך לרישיון למעוניינים בקנאביס רפואי באמצעות הסיסמה “לא קיבלת רישיון – לא שילמת” ושמה היה נפוץ בקבוצות פייסבוק שונות ובערוצי טלגרם של “טועמי זנים” מוכרים בענף שגם פרסמו אותה באופן קבוע.

יש לציין שפרומדיס לא לבד, כמוה קמו עשרות רבות של חברות שונות “למיצוי זכויות” ואחרות בשנים האחרונות – כולן פעלו באופן דומה: תיווך של המעוניינים בכך לרופאים “ידידותיים”. עם זאת, על פי חשד המשטרה, דרך החברה הזאת, ובאמצעות אזרחים שונים (ששמות חלקם מוכרים בענף), תווכו “לידים” של אזרחים, שקושרו אל הרופאים שנעצרו, תוך “בניית” תיק רפואי שיביא לאישור ניפוק רישיון גם ללא הצדקה רפואית אמיתית.

ג”ש, שחשוב לזכור שהיא עדיין חפה מפשע ותישאר כזאת אלא אם תוכח אשמתה, נעצרה היום לפנות בוקר במקביל למעצרם של אותם הרופאים, וחשודה בשורה ארוכה של עבירות בהן מסחר והספקת סמים, תיווך בעסקי סמים, עשיית פעולה ברכוש אסור, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, שימוש במסמך מזויף, השמטת הכנסה במזיד, מתן שוחד ועוד.

תיעוד המעצר היום לפנות בוקר

בדיון שנערך היום בבית המשפט טען נציג המשטרה כי הפעילות של ניפוק הרישיונות “בוצעה על ידי רשת מתוחכמת שבין השאר כללה רופאים, הרופאים הללו מעלו בתפקיד הציבורי שניתן להם ולמעשה ניצלו את הרישיון שניתן להם על מנת לבצע את הסחר בסמים”.

עוד סיפר נציג המשטרה בדיון כי “נערכה חקירה סמויה במשך מספר חודשים במהלכה נאספו ראיות לא מעטות”. בתשובה לשאלת סניגורה של ג”ש “האם הלקוחה שלי קשורה לכל המעורבים”, השיב: “בהחלט, הייתי מגדיר אותה כראש הפירמידה, מי שחיברה בין הלקוחות והרופאים”.

לאור דברים אלה דרשה המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרה של ג”ש בשבועיים לפחות בשלב ראשון. השופט אישר בשלב זה הארכת מעצר של שבוע בלבד, עד 13.12, אך סביר שגם זו תוארך בהמשך.

בדיוק לפני שנה פורסם תחקיר של מגזין קנאביס בנושא זה בדיוק, בו נחשף לראשונה השוק “האפור” של ניפוק רישיונות הקנאביס הרפואי. מנהל היחידה לקנאביס רפואי (יק”ר) טען אז בשיחות פנימיות שמדובר בתחקיר שקרי, אך היום מתברר כנראה שמדובר היה באמת. כזכור, בתחקיר נטען בין היתר כי “משרד הבריאות מעלים עין מהתופעה כי יש עודף של סחורה בשוק”, כלומר לכאורה על בסיס רצון להשאיר את הענף “חי”.

כמו כן, זו לא הפעם הראשונה בה נעצר רופא בחשד למתן רישיונות קנאביס ללא סיבה רפואית מספקת. זה כבר קרה גם בתחילת השנה (2022) וגם לפני כ-6 שנים, בשנת 2016 בפרשיה דומה, אז רופא אחר, ד”ר אברהם דותן, נידון ל-4 שנות מאסר לאחר שנקבע שהוא ניפק רישיונות קנאביס רפואי לאנשים בריאים.

שמם של הרופאים שנעצרו הבוקר, ביניהם ר”א, מ”י, ס”ל, ד”ד, נ”כ, ג”ב, טרם הותר לפרסום, אך חלקם הם שמות המוכרים בתחום הקנאביס הרפואי ופעילות חלקם נעצרה בחודשים האחרונים בהוראת משרד הבריאות לאור חריגות לכאורה בהתנהלות.

יש לזכור מצד שני שקרה כבר, גם השנה, שרופאים ניפקו רישיונות קנאביס רפואי לחולים ללא הצדקה, וזאת על בסיס המלצות של רופאים מומחים אחרים, כלומר הם פעלו באופן תקין לכאורה, ורק בדיעבד הסתבר שההמלצה מהרופא המומחה התבררה להיות מזוייפת. בהחלט ייתכן שגם במקרה זה חלק מהרופאים חפים מפשע או לכל הפחות תמימים ולא חלק מהתארגנות מסודרת למרמה וזיוף.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר